piątek, 5 marca 2010

Pyszna Pizza.

Za oknami nadal zima, znowu pada śnieg. Kiedy w końcu zawita do nas wiosna?
Znowu siedzimy w domu, dzieci przeziębione, wszyscy chyba mamy już tej zimy po dziurki w nosie.
Na umilenie dzisiejszego dnia i nie mając pomysłu na obiad, zrobiłyśmy pyszną pizze.
Piszę pyszną bo po raz pierwszy naprawdę wyszła wyśmienita. A to chyba za sprawą nowego przepisu, który znalazłam na stronie Wielkie Żarcie. Przepis na pizze z Pizzy Hut, nie wiem jak smakuje w pizzy hut, ale moja jest pulchniutka no i jest łatwa w  wykonaniu.

Pizza a' la Pizza Hut.

Przepis:

400 g mąki 
30 g drożdży 
4 łyżki oliwy z oliwek ( ja dałam olej z pestek winogron)
2/3 szklanki mleka rozcieńczonego z wodą ( pół na pół )
pół łyżeczki soli
szczypta pieprzu i zioła( bazylia, oregano)

Składniki do pizzy:
wersja dla dzieci
spód posmarowałam koncentratem pomidorowym
pieczarki podsmażone z cebulką
wędlinka z kurcząt pocięta w paseczki
ser 
dla siebie zrobiłam z kiełbaską krakowską suchą i serem pleśniowym PYCHA

Mąkę wsypałam do miksera, dodałam sól, olej i przyprawy. Mleko lekko podgrzałam i dodałam pokruszone drożdże i wymieszałam. Poczekałam chwilkę żeby zaczęły pracować i dolałam trochę do mąki i zmiksowałam, w trakcie dolewałam resztę. Potem trochę wyrobiłam na blacie i pozostawiłam w ciepłym miejscu na 30 minut. Rozwałkowałam na prostokąt, żeby ciasto zmieściło się na blachę. Ciasto nakłułam i wsadziłam na 5 minut do piekarnika, potem nałożyłam składniki i dalej do piekarnika na 20 minut, nagrzanego do 180 C.
!!! SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz