piątek, 12 marca 2010

Moje pierwsze bułeczki.

Po raz pierwszy, a to było w zeszłym tygodniu, sama zrobiłam bułeczki. Przepis znalazłam na blogu KASS,
Jest to przepis na bułeczki z gwiazdką, wybrałam go bo wydał mi się prosty i tak właśnie było. Bułeczki  może nie wyszły za bardzo kształtne, ale najważniejsze, że były smaczne i dzieci z chęcią je zjadały.
 
Przepis:
na 20-25 bułeczek,mi wyszło 18
700 g mąki
30 g drożdży świeżych
2 łyżki oliwy
2 łyżeczki cukru
1 łyżka soli
ok. 400 - 450 ml letniej wody, ja dałam pół na pół z mlekiem i lekko odgrzałam

do posmarowania przed pieczeniem
1 jajko + 2 łyżki mleka
mak, ja posypałam słonecznikiem bo dzieci nie za bardzo lubią z makiem

W wodzie rozpuścić drożdże. Do miksera lub miski wsypać mąkę, sól, cukier i dodać oliwę. Wlać wodę z drożdżami i wyrabiać, ciasto ma być miękkie, aby łatwo dało się wyrabiać tak ok. 10 minut. Mi wyszło troszkę klejące ale potem wyrobiłam je troszkę na blacie i było ok. Ciasto lekko naoliwić i włożyć do miski, przykryć i odstawić na 2 godziny w ciepłe miejsce. W między czasie ciasto składać 3 razy. Uformować okrągłe bułeczki i położyć na blasze z papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i zostawić na 30 minut do podrośnięcia. Nagrzać piekarnik do 190 C. Posmarować jajkiem i posypać makiem lub słonecznikiem.
Nożyczkami naciąć bułeczki na krzyż i wstawić do piekarnika na 20 - 25 minut do zarumienienia się bułeczek.
!!! SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz