czwartek, 8 kwietnia 2010

Świąteczne wypieki

Przez Święta trochę zaniedbałam swój blog, po prostu nie było czasu zasiąść i coś napisać. Ale pyszności były i słodkości i te pozostałe. Już długo przed Świętami miałam ochotę na sernik kajmakowy poszukałam wśród przepisów i znalazłam. Zdjęcia może nie oddają pełnego uroku, ale był przepyszny i wszystkim bardzo smakował.

Sernik 100 % karmel
Przepis:
spód:
150 g ciasteczek zbożowych Degestive
10 g gorzkiego kakaa
10 g cukru brązowego
50 g masła roztopionego

masa:
600 g sera trzykrotnie mielonego(ja dałam trochę więcej)
50 g masła
100 g cukru
2 łyżeczki cukru z wanilią
3 jajka
2 łyżki mąki pszennej
400 g masy krówkowej 

polewa:
150 g masy krówkowej
3 łyżki mleka
2 łyżeczki masła
płatki migdałowe

Ciasteczka zmiksować dodać kakao, cukier i roztopione masło. Dobrze wszystko wymieszać i wyłożyć równo spód tortownicy (ja miałam taką o średnicy 27 cm, ale może być mniejsza) Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C i piec ok. 15 minut.

Masło utrzeć z cukrem i  wanilią, dodać 250 g masy krówkowej, zmiksować dodając jajka i powoli ser i mąkę. Wszystko zmiksować na gładką masę. Wylać na upieczony i ostygnięty spód, wyrównać i wstawić do piekarnika na 45 - 50 minut. Upieczony sernik ostudzić, ale nie wyjmować za szybko z piekarnika,bo opadnie.
Przygotować polewę. Pozostałą masę krówkową wlać na patelnię teflonową, dodać mleko i mieszać tak aby masa stała się bardziej płynna. Zdjąć z ognia dodać masło i wymieszać. Polać sernik i posypać płatkami migdałów wcześniej podprażonymi.
!!! SMACZNEGO !!!


Kuchnia Wielkanocna 2010

2 komentarze:

  1. Wspaniały sernik, wyglada bajecznie z tym kajmakiem, aż ślinka cieknie, chyba znów poproszę o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo, sernik łatwy w wykonaniu i bardzo smaczny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń